Kodowanie wśród najmłodszych

W ramach dodatkowych zajęć “Programowanie i kodowanie’ uczniowie klasy 1″A” wykonali tzw. ‘kolorowy wzór w instrukcji słownej ukryty”. W zabawie kod był nietypowy, ponieważ w postaci krótkiego wiersza. Postępując zgodnie z zawartą w niej instrukcją i po przeanalizowaniu jej treści, pierwszaki precyzyjnie wykonywali polecenia nauczyciela. Wykonując z uwagą zadanie słowne “odkodowali jabłonkę”. Oprócz instrukcji słownej uczniowie musieli stworzyć skrypt, drogę prowadzącą od różowej kropki (symbol startu) do niebieskiej (symbol mety). Do stworzenia kodu, poza strzałkami potrzebne były pola, na których umieszczone zostały piktogramy kojarzące się z latem, które uczniowie musieli pozbierać. Oprócz maty do kodowania, uczniowie korzystali także z tablicy interaktywnej. Wykonując zadania matematyczne dopisywali i tworzyli do nich kod. Poprzez zabawy dydaktyczne uczniowie kształtowali orientację przestrzenną, rozwijali logiczne myślenie oraz zostali wprowadzeni w podstawowe pojęcie programowania.

Tekst i zdjęcia: M.Okunek

 

DZIENNIK ELEKRTONICZNY
Raport z ewaluacji
Inf. dla rodz. dzieci niepełn.
Samorząd Uczniowski
Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Sie    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930