Halo, słyszysz mnie?

Czy łatwo o sformułowanie zrozumiałego komunikatu? Czy odbiorca właściwie zinterpretuje przekaz nadawcy? Odpowiedzi na postawione powyżej pytania uczniowie klasy 3″B” szukali na piątkowych zajęciach. Stosując matę edukacyjną “Mistrzowie kodowania” i kolorowe kubeczki  odkodowywali ukryte obrazy. Polecenie było tym trudniejsze, iż do wykonania zadania potrzebny był nadawca i odbiorca. Klasa została losowo podzielona na dwuosobowe grupy i współpracując ze sobą, na podstawie usłyszanego komunikatu, drużyna musiała wykonać zadanie. Jedna osoba nadawała komunikat, druga odbierała – a jedyny kontakt między drużynami to kontakt werbalny ( nadawcę i odbiorcę oddzielał mur ). Na zajęciach uczniowie uczyli się zgodnego funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych, umiejętności komunikacyjnych oraz układania kolorowych kubeczków według ustalonej zasady.

Tekst i zdjęcia: M.Okunek

DZIENNIK ELEKRTONICZNY
Raport z ewaluacji
Inf. dla rodz. dzieci niepełn.
Samorząd Uczniowski
Maj 2018
P W Ś C P S N
« Kwi   Cze »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031